Esminė nūdienos ir ateities nuostata –
mokytis visą gyvenimą ir tobulėti.
mokytis visą gyvenimą ir tobulėti.
Spalio 29 d. Zarasų švietimo centras pakvietė rajono mokytojus į Metodinę dieną. Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos salėje susitikimas prasidėjo gražiu Zarasų meno mokyklos mokinių koncertu. Kūrinius atliko tarptautinių ir respublikinių konkursų laureatės, vadovaujamos mokytojų Danguolės Petrašiūnienės ir Liudmilos Vorobjovos.
Bendra Metodinė diena pirmą kartą organizuota visiems būreliams vienu metu tikintis, kad mokytojams bus malonu pabendrauti su kolegomis, pasidalinti mokslo metų pradžios įspūdžiais ir rūpesčiais, aptarti ir išsakyti rūpimus klausimus.
Spalio pabaigoje Zarasų švietimo centre vyko projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelio sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ (I etapo) veiklų pristatymas. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymo Nr. V- 1090/A1-314 „Dėl Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“6.5., 7.2., ir 10.1. straipsniais, kartu su savivaldybės vykdomąja institucija ir bendrojo ugdymo mokykla/ profesinio mokymo įstaiga organizuoja ir vykdo mokinių profesinio orientavimo stebėseną (ugdymo karjerai stebėseną). Projektas vykdomas ES Struktūrinių fondų lėšomis.
Spalio mėn. 23 dieną švietimo centro PPT specialistai specialioji pedagogė Liuba Venediktova, psichologas Juozas Kairys ir logopedė Dalia Antanavičienė dalyvavo regioninės PPT specialistų darbo grupės susitikime Utenoje, kurį inicijavo Utenos rajono PPT direktorė Ritonė Tumelienė. Susitikime dalyvavo Anykščių, Ignalinos, Molėtų, Utenos ir Zarasų pedagoginių psichologinių tarnybų specialistai bei tarnybų vadovai. Į susitikimą atvykusios Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro direktorės pavaduotoja Rita Kišonienė, logopedė Alma Luneckienė, psichologė Dalia Žičkienė, specialioji pedagogė Irena Bujauskienė konsultavo PPT specialistus mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo ir Specialiojo ugdymo bei Švietimo pagalbos skyrimo klausimais, atsakė į specialistų pateiktus klausimus. Tarnybų vadovės pristatė savo įstaigų veiklą, funkcijų įgyvendinimą, aptarė darbo kryptis, ateities perspektyvas.
Zarasų švietimo centro logopedė Dalia Antanavičienė
Lietuvos suaugusiųjų mokymo centrų vadovų asociacija, įgyvendindama Ugdymo plėtotės centro projektą „Suaugusiųjų švietimo sistemos plėtra suteikiant besimokantiems asmenims bendrąsias kompetencijas“ organizuoja socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir socialinės atskirties asmenų bendrųjų kompetencijų mokymus 11-oje savivaldybių. Zarasų švietimo centras, būdamas projekto įgyvendintojų partneriu, 3 tokius mokymus organizavo Zarasų rajone.
Šių mokymų tikslinė grupė - socialinę atskirtį jaučiantys suaugę asmenys (tai yra neįgalūs asmenys, moterys, auginančios vaikus; asmenys, gyvenantys kaimiškose ir/arba nutolusiose vietovėse ar kitose socialiai apleistose teritorijose; suaugusieji, neįgiję pagrindinio išsilavinimo; asmenys, susiduriantys su mokymosi
Šių mokymų tikslinė grupė - socialinę atskirtį jaučiantys suaugę asmenys (tai yra neįgalūs asmenys, moterys, auginančios vaikus; asmenys, gyvenantys kaimiškose ir/arba nutolusiose vietovėse ar kitose socialiai apleistose teritorijose; suaugusieji, neįgiję pagrindinio išsilavinimo; asmenys, susiduriantys su mokymosi
Žinoma, taip būna įvairiuose kraštuose, tačiau šie Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) dėstytojos Vilijos Janušauskienės žodžiai ir pranešimas apie rytų aukštaičių pasaulėžiūros atspindžius literatūroje kvietė permąstyti mūsų, aukštaičių, savitumą ir skatino didžiuotis tuo, kas vertinga ir tikra, paveldėta iš protėvių. Apie gimtinės, gimtosios tarmės įtaką žmogui ir daugybę kitų įdomių dalykų mes, būrelis Zarasų mokytojų, spalio 18 d. išgirdome Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos organizuotoje mokslinėje konferencijoje „Aš ir tarmė“.
Jau ne pirmą kartą Zarasų švietimo centre rinkosi rajono medikai tobulinti profesinių žinių ir įgūdžių. Rugsėjo mėnesį vyko mokymai „Psichologinės pagalbos įgūdžiai teikiant skubią medicininę pagalbą“, kuriuos vedė Krizių tyrimo centro instruktoriai: psichiatrė psichoterapeutė Rūta Lapašinskė, psichiatrė Evelina Greckienė, psichoterapeutė Giedrė Putelytė.
Šių mokymų tikslai yra mokėti apsisaugoti nuo streso poveikio teikiant skubią pagalbą bei jautriai ir kvalifikuotai padėti pacientui, kurio elgesys pakitęs.
Teorinių ir praktinių užsiėmimų metu gydytojai, slaugytojos ir kiti medicinos įstaigų darbuotojai analizavo pacientų ir medikų bendravimo ypatumus bei principus; nagrinėjo suicidų, smurto prevencijos temas, konfliktų sprendimus, streso įveiką.
Šių mokymų tikslai yra mokėti apsisaugoti nuo streso poveikio teikiant skubią pagalbą bei jautriai ir kvalifikuotai padėti pacientui, kurio elgesys pakitęs.
Teorinių ir praktinių užsiėmimų metu gydytojai, slaugytojos ir kiti medicinos įstaigų darbuotojai analizavo pacientų ir medikų bendravimo ypatumus bei principus; nagrinėjo suicidų, smurto prevencijos temas, konfliktų sprendimus, streso įveiką.
Zarasų švietimo centre vyko ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, logopedams skirtas renginys „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ir loginio mąstymo ugdymas žaidžiant“. Jį vedė UAB „Gudragalvis“ kūrybinių projektų koordinatorė Jolanta Čepauskienė. Užsiėmimo tikslas—supažindinti pedagogus su naujovėmis vaikų ugdymo kokybei gerinti. Renginio metu buvo pristatytos naujai išleistos „Gudragalvio“ edukacinės priemonės, aptartos jų naudojimo galimybės, dalintasi metodine patirtimi. Pedagogės susipažino su siužetinių kortelių komplektais, kurių pagalba kuriamas nuoseklus pasakojimas, kalbos ugdymui per gamtos pažinimą skirtais Loto žaidimais, priemonėmis kalbai koreguoti—garsą įrašančiomis kortelėmis, priemonėmis matematiniams įgūdžiams, sąvokoms, loginiam mąstymui ir pastabumui ugdyti, kortelių rinkiniu