Renginių grafikas
logo renginiu planas
UTA
ugdymo turinio atnaujinimas
TŪM
Tūkstantmečio mokyklų programa
ĮTRAUKUSIS
Itraukusis ugdymas
PROFESINIS ORIENTAVIMAS
profesinis
Pagalba
Statistika
Prisijungti
Vardas

Slaptažodis



Pamiršai slaptažodį?
Prašyk naujo!.
Rekvizitai
Biudžetinė įstaiga
Savanorių g. 1, Zarasai, 32110
tel.: (8 385) 51785
el.p.: pedag.centras@zarasai.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas: 195401994
Akreditacija
In English
logo anglu veliava
eValdžios vartai
UKRAINIEČIAMS
Programai „Tobulėti drauge – į pagalbą mokytojo padėjėjui“ pasibaigus
2023 m. rajone dirbo 17 mokytojų padėjėjų. Norintiems jais dirbti reikalingas tik vidurinis išsilavinimas. Projekto metu organizavome specializuotus mokymus, siekdami padėti mokytojų padėjėjams sėkmingai pasiruošti profesinei veiklai, nes šis darbas reikalauja ypatingo pasirengimo, specifinių žinių ir įgūdžių. Taip pat į mokymus kvietėme ir pradinių klasių mokytojus, bei mokytojus dalykininkus, pagalbos mokiniui specialistus.
Kolegiškai bendradarbiaudami su ugdymo centru „Diemedis“, gegužės mėnesį pakvietėme rajono pedagogus į nuotolinius mokymus „Darbas su elgesio ir emocijų sunkumų turinčiais mokiniais. Situacijų apžvalga ir jų valdymo galimybės“. Ši tema labai aktuali įgyvendinant įtraukųjį ugdymą. Psichologė Aldona Giržadienė mokė pedagogus, kaip atpažinti elgesio ir emocijų sutrikimų požymius, atlikti vaiko elgesio situacijos analizę, identifikuoti veiksnius lemiančius neadekvatų ar problemišką elgesį bei parinkti elgesio korekcijos būdus ir priemones. Mokymuose dalyvavo 25 rajono pedagogai.
Rugsėjo 29 dieną vyko nuotoliniai mokymai „Mokytojo padėjėjo vaidmuo įtraukiajame ugdyme“, kuriuos vedė ugdymo centro „Diemedis“ psichologė Asta Lukauskienė. Lektorė labai išsamiai aptarė mokytojo padėjėjo funkcijas, pristatė mokinių specialiuosius ugdymo sutrikimus, jų įtaką vaiko elgesiui ir gebėjimams, analizavo konkrečias situacijas, kaip dirbti komandoje, valdyti konfliktus, kokie veiksmai būtini atsitikus įvykiui. Buvo ieškoma atsakymų į šiuos ir daugiau aktualių klausimų. Mokymus išklausė 31 pedagogas.
Spalio 18 d. vyko VŠĮ ,,Emocijų kodo" specialistų komandos sukurtos autorinės psichikos sveikatos stiprinimo metodinės priemonės „Kartą gyveno ... Herojus" pristatymas. Priemonė rekomenduojama vaikų ir paauglių (7-17 m.) psichologinio atsparumo įgūdžių lavinimo ir socialinių – emocinių kompetencijų stiprinimo veikloms. Pristatyme dalyvavo 25 Zarasų miesto ir rajono švietimo pagalbos specialistai, dirbantys su vaikais ir paaugliais.
Dalyviai susipažino su metodinės priemonės struktūra, rekomenduojamu užsiėmimų planu, pasidalino mintimis ir idėjomis, kaip praktikoje galima būtų taikyti rekomenduojamas veiklas, diskutavo, kaip pasitelkiant lietuviškas pasakas galima pakviesti vaikus ir paauglius atviram pokalbiui, refleksijai. Mokyklos gavo po metodinių priemonių rinkinį.
Spalio 11 dieną mokytojų padėjėjai susitiko su sertifikuota psichologe Valija Šap. Vyko mokymai „Streso valdymas, emocinės sveikatos stiprinimas“ Tai įgūdžiai, kurie būtini kiekvienam asmeniui. Mokytojo padėjėjai šio seminaro metu plačiau ir išsamiau susipažino su streso samprata, jo fiziologine ir psichologine išraiška, asmens galimybe keisti reakciją į stresą keliančias situacijas, mokėsi streso įveikos strategijų. Mokymuose dalyvavo 11 mokytojų padėjėjų.
Lapkričio 29 d. organizavome nuotolinę paskaitą „Internetiniai ištekliai darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais“, kurios paklausyti prisijungė 37 Zarasų rajono mokytojai, mokytojų padėjėjai, švietimo pagalbos specialistai.
Lektorė, Zarasų švietimo pagalbos logopedė Dalia Antanavičienė, pristatė Zarasų švietimo tarnybos svetainę www.sczarasai.lt, jos skyriuje „Įtraukusis ugdymas“ patalpintą medžiagą, kuri aktuali visiems mokytojams.
Lektorė pristatė Nacionalinės švietimo agentūros parengtas „Rekomendacijas dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams“. Jose pateikiama išsami medžiaga apie kiekvieną negalę bei mokymosi sutrikimus, teikiamos rekomendacijos dėl ugdymo metodų ir būdų, aplinkos pritaikymo, pateikiami praktiniai pavyzdžiai, nurodomi literatūros šaltiniai, kur galima rasti platesnės informacijos nurodytomis temomis.
Projektą užbaigėme nuotoliniais mokymais „Mediacija mokykloje. Konfliktų sprendimas“ Mokyklinė mediacija – tai nauja galimybė mokytis spręsti konfliktus kitaip: gerbiant vienam kitą, ugdant aktyvaus klausymo įgūdžius, empatiją, prisiimant asmeninę atsakomybę už savo veiksmus, ugdant kritinį mąstymą ir problemų sprendimą. Šių mokymų metu dalyviai susipažino su mokyklinės mediacijos padmenimis, ypatumais ir įgyvendinimo Lietuvos mokyklose galimybėmis. Mokymus vedė VŠĮ „Asmenybės brandos centras“ psichologė mediatorė Ieva Lingienė. Mokymuose dalyvavo 49 rajono pedagogai.
Tikimės, kad programos „Tobulėti drauge – į pagalbą mokytojo padėjėjui“ renginiai atliepė rajono mokytojų padėjėjų ir pedagogų poreikį tobulinti dalykines kompetencijas įtraukiojo ugdymo kontekste. Dalyviai įgijo papildomų žinių, būtinų teikiant pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Programą planuojame tęsti organizuojant naujas veiklas.