Paskaita „Internetiniai ištekliai darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais“
Parašė Administratorius· 2023-12-01 13:10
Zarasų švietimo pagalbos specialistai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, ne tik atlieka tyrimus, rengia rekomendacijas, konsultuoja vaikus ir suaugusius, bet ir veda mokymus.
Ruošiantis įtraukiąjam ugdymui mokyklose, pedagogams iškyla daug klausimų. Į vieną jų - internetinių išteklių panaudojimo ugdymo procese galimybes - ir stengėmės atsakyti organizuodami nuotolinius mokymus.
Š. m. lapkričio 29 d. Zarasų švietimo pagalbos tarnyba organizavo nuotolinę paskaitą „Internetiniai ištekliai darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais“, kurios paklausyti prisijungė gausus būrys Zarasų rajono mokytojų, mokytojų padėjėjų, švietimo pagalbos specialistų.
Lektorė, Zarasų švietimo pagalbos logopedė Dalia Antanavičienė, pristatė Zarasų švietimo tarnybos svetainę www.sczarasai.lt, jos skyriuje„Įtraukusis ugdymas“, patalpintą medžiagą, kuri aktuali visiems mokytojams.

Išplėstos Naujienos
Organizuojant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymą, teikiant švietimo pagalbą, labai svarbu žinoti, ką mokiniai geba ir ką gali atlikti savarankiškai bei kas jiems gali būti sunku. Lektorė pristatė Nacionalinės švietimo agentūros parengtas „Rekomendacijas dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams“. Rekomendacijos parengtos atsižvelgiant į negalių, mokymosi sutrikimų bei mokymosi sunkumų pobūdį. Pateikiama išsami medžiaga apie kiekvieną negalę bei mokymosi sutrikimus, teikiamos rekomendacijos dėl ugdymo metodų ir būdų, aplinkos pritaikymo, pateikiami praktiniai pavyzdžiai, nurodomi literatūros šaltiniai, kur galima rasti platesnės informacijos nurodytomis temomis.

Paskaitos metu klausytojai buvo supažindinti su www.nsa.smm.lt skyriaus „Įtrauktis ugdyme“ informacine medžiaga. Aptartos rekomendacijos dėl mokymo priemonių pasirinkimo bei rekomendacijos dėl programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

Kalbėdama apie programų pritaikymą, lektorė pristatė Lietuvos įtraukties švietime centro svetainės www.lisc.lt naujienose pateiktą informaciją apie specifinių mokymosi sutrikimų (skaitymo, rašymo) turinčių mokinių ugdymo modelį, skirtą darbui su 3-8 klasių mokiniais, ir supažindino klausytojus su elektronine pritaikytų programų rengimo versija.

Pristatydama Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus svetainę www.srvks.lt , lektorė atkreipė klausytojų dėmesį į informaciją apie šio skyriaus specialistų organizuojamas nuotolines konsultacijas ir pakvietė, esant poreikiui, registruotis ir dalyvauti. Taip pat ji pristatė svetainėje pateikiamą gausią metodinę medžiagą ir paskatino klausytojus ja pasidomėti išsamiau.

Po teorinės dalies lektorė Dalia Antanavičienė pateikė įvairių skaitmeninių išteklių pavyzdžius darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais. Supažindino su https://wordwal.net https://learningapps.org resursais, taikomais įvairių pamokų metu, pristatė www.lavinamukai.jimdo.com www.frepy.eu/games www.matific.com svetainių turinį ir aptarė pritaikymo galimybes specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdyme.

Kaip teigia specialistai, taikant skaitmenines mokymo priemones auga vaikų motyvacija, dėmesio koncentracija, padidėja terapijos proceso greitis.
Skatiname mokytojus naudotis skaitmeniniais resursais, kurie ne tik palengvina darbą, bet ir yra neišsenkantis idėjų šaltinis, kuriuo gali naudotis ir ugdymo įstaigų pedagogai, ir tėvai, norintys ugdyti vaikus namuose.

Zarasų švietimo pagalbos tarnybos informacija