„Paramos kolegai“ modelis – galimybė mokytis vienam iš kito
Parašė Administratorius· 2012-03-09 12:30
Ugdymo plėtotės centras nuo 2010 m. spalio mėn. vykdo 17 mėn. trukmės projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“. Zarasų švietimo centras yra šio projekto partneris. Viena iš naujausių ir moderniausių kvalifikacijos tobulinimo formų — „Paramos kolegai“ modelis, pagrįstas mokytojų mokymo principu, buvo sėkmingai įgyvendintas ir mūsų rajono bendrojo lavinimo mokyklose: Zarasų „Ąžuolo“, Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijose, Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijoje ir Salako pagrindinėje mokykloje. „Paramos kolegai “ modelio mokytojai patarėjai M. Kaulavičienė, E. Naprienė, I. Šukienė, A. Šileikienė ir V. Trusovas dalyvavo mokymuose Rokiškyje ir Utenoje. Šie patarėjai mokymuose ugdė įgūdžius, kurių prireiks bendraujant su kolegomis mokyklose. Tai — pasitikėjimu pagrįstu bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių naudojimas, pamokų planavimo ir rengimosi joms įgūdžių stiprinimas, geriausių technologijų integravimo praktikų taikymas.

Išplėstos Naujienos
Sugrįžę iš mokymų mokytojai patarėjai buvo įdarbinti ir vykdė konsultuojamą veiklą Zarasų švietimo centre nuo 2011 m. gruodžio 15 d. iki š.m. vasario 29 d. Kiekvienas mokytojas patarėjas turėjo pasirinkęs po 2 mokytojus kolegas savo mokyklose, su kuriais nuolat bendravo, konsultavosi, analizavo ir ieškojo tinkamiausių ugdymo būdų sprendžiant problemas, mokėsi naujų pamokos planavimo ir tobulinimo, aktyviųjų metodų taikymo galimybių. Šių metų kovo 5 dieną Zarasų švietimo centre mokytojai patarėjai ir konsultuojamieji mokytojai susirinko į refleksiją „Pamokos tobulinimas ugdant XXI a. kompetencijas“. Refleksijos metu mokytojai patarėjai pateikė savo atlikto darbo ataskaitas, o konsultuojami mokytojai pasisakė apie jiems suteiktą galimybę konsultuotis ir greitai gauti patarimų darbo vietoje. Daugelis konsultuojamų mokytojų išsakė nuomonę, jog būtų gerai, kad kiekvienoje mokykloje dirbtų mokytojas patarėjas, į kurį galėtų kreiptis pagalbos mokytojai jiems svarbiais klausimais, diskutuoti, konsultuotis ir ieškoti naujų efektyvių ugdymo(si) formų. Gerosios patirties sklaidos renginyje mokytojo patarėjai ir su jais bendradarbiavę mokytojai dalijosi patirtimi, įspūdžiais ir sėkmėmis dalyvaujant projekte. Dažnas minėjo, kad tai nauja ir priimtina tobulėjimo forma, nes bendraujama betarpiškai, išvengiama formalumo. Zarasų švietimo centro informacija ir nuotraukose akimirkos iš seminaro.