Bendras dviejų mokyklų mokytojų seminaras
Parašė Administratorius· 2017-02-03 18:39
Kiekviena mokykla, norėdama tobulėti, lavinti savo bendravimo gebėjimus ir įgūdžius, sukurti patrauklią aplinką, ieško naujų ugdymo(si) kelių ir galimybių. Zarasų Pauliaus Širvio progimnazija tokiu tikslu bendrauja su keliomis mokyklomis. Viena iš jų – Zarasų „Santarvės“ pradinė mokykla, iš kurios didelis būrys mokinių kasmet ateina tęsti ugdymo programos. Stiprindama bendradarbiavimo ryšius tarp mokyklų sausio 31 dieną progimnazijos lietuvių kalbos mokytojų metodinė grupė, bendradarbiaudama su Zarasų Švietimo pagalbos tarnyba, organizavo mokymus – seminarą „Lietuvių kalbos ir literatūros tiltai iš pradinės į pagrindinę mokyklą. Tieskime kartu!“. Šio metodinio renginio tikslas – pateikti pradinių klasių mokytojoms naujų žinių, modernių ir inovatyvių metodų ir būdų, kaip išugdyti raštingą, kūrybišką, skaitantį mokinį bendradarbiaujant su pradine mokykla, dalintis pedagoginio darbo patirtimi dirbant su atnaujintomis lietuvių kalbos ir literatūros programomis.
Išplėstos Naujienos
Seminaras pradėtas atvira literatūros pamoka „Ir poetai žaidžia“ 5d klasėje. Ją vedė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Andželika Vitkūnienė. Mokiniai nagrinėjo žaismingus eilėraščius, ieškojo kalbinės raiškos priemonių, patys žaisdami žodžiais kūrė eilėraštį, „aiškino“ iliustracijas, įsivertino savo gebėjimus.
Aptardami atvirą pamoką stebėtojai džiaugėsi mokinių laisvumu, drąsa, noru tyrinėti, atrasti. Mokytoja seminaro klausytojams pristatė keletą inovatyvių metodų, orientuotų į mokinių norą pajusti, paliesti rankomis žodį, tekstą, kalbą, ir perskaitė pranešimą „Kūrybiškumo ugdymas nuo 5 klasės: paliesk kalbą rankomis!“
Pranešimą apie skaitymo gebėjimų ugdymo svarbą asmenybės raiškai ir sėkmingam mokymuisi skaitė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Aušra Pupeikienė. Ji pabrėžė, kad skaitymo įgūdžiai formuojami šeimoje, o mokykloje į skaitymą turi būti žiūrima kaip į asmenybės išraiškos galimybę.
Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vilma Valainienė pristatė autorinę mokinio knygą „Aš moku rašyti!“ – kaip ugdymo(si) priemonę. Mokytoja pateikė rekomendacijas, kaip patraukliai, žaismingai pateikti mokiniams kalbos taisykles, kaip susikurti tokią knygą sau.
Apibendrinant seminare išgirstas naujoves, buvo akcentuota, kad šiuolaikiniam mokiniui labai svarbu viską konkretizuoti, daug kartų kartoti tą pačią medžiagą įtvirtinant informaciją, pateikiant ją patraukliais būdais, viešinant įvairiausiose netradicinėse erdvėse ir nuolat skatinant mokinį skaityti, tyrinėti, pajusti... Mokytojos nutarė, kad tarp mokyklų būtina „tiesti tiltus“, nes jų dėka pasidalijama patirtimi įgyvendinant atnaujintas ugdymo programas ir sudominant jomis mokinius.

Andželika Vitkūnienė,
Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
Mindaugo Vitkūno nuotrauka