Renginių grafikas

Rekvizitai
Biudžetinė įstaiga
Savanorių g. 1, Zarasai, 32110
tel.: (8 385) 51785
el.p.: pedag.centras@zarasai.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas: 195401994
eValdžios vartai
Skambinkite
Pagalba
Statistika
Prisijungti
Vardas

Slaptažodis



Pamiršai slaptažodį?
Prašyk naujo!.
PPT informacija
Zarasų švietimo pagalbos tarnybos veikla karantino laikotarpiu vyksta nuotoliniu būdu.

Tarnybos specialistai specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo klausimais
teikia konsultacijas telefonu, el. paštu, per mesenger programas (savo kompetencijų ribose).
Psichologas genovaitev@gmail.com tel. 861482822
Logopedas antanaviciene@gmail.com tel. 867538484
Spec. pedagogas liuba.venediktova@gmail.com tel. 867300340

Vaikų pedagoginis ir psichologinis vertinimas nebus vykdomas.
Pasibaigusios vertinimo pažymos galioja iki karantino pabaigos.

Zarasų švietimo pagalbos tarnybos bendrasis telefonas: 868239180
Elektroninis paštas:pedag.centras@zarasai.lt
Tėvų linija

Karantino metu, derinant darbą iš namų, vaikų priežiūrą ar jų nuotolinį mokymąsi ir buities rūpesčius, visiems tėvams kyla kur kas daugiau įtampos bei klausimų nei įprastai.
Labai svarbu, kad šiuo sudėtingu laikotarpiu tėvai žinotų,
kad nemokamos psichologinės pagalbos gali sulaukti, paskambinę

8 800 900 12 į „TĖVŲ LINIJĄ“

Nemokamos, anoniminės konsultacijos telefonu darbo dienomis
11-13 val. ir 17-21 val.
www.tevulinija.lt

LOGOPEDO PATARIMAI: GARSŲ TARIMO MOKYMAS(IS) NAMUOSE
Siekiant nustatyti, ar vaikas taisyklingai taria gimtosios kalbos garsus, svarbu atsižvelgti į vaiko amžių, kalbėjimo ir kalbos raidai būdingus dėsningumus.

KADA VAIKUI REIKALINGA LOGOPEDINĖ PAGALBA?

Susirūpinti ir kreiptis į logopedus vertėtų, jei sulaukęs 3 metų vaikas neištaria k, g, l, v ar jo tariami garsai įgyja neįprastą skambėjimą. Lietuvių kalboje ypač dažni s, z, š, ž garsų (pučiamųjų priebalsių) tarimo sutrikimai.

Daugelis 4,6–5,5 metų vaikų dar nemoka ištarti sunkesnių garsų š, ž, č, dž, r ir juos keičia paprastesniais: s, z, c, dz, l arba j. Tai vadinama fiziologiniu šveplavimu, kuris vaikui augant ir lavėjant artikuliaciniam jo aparatui įveikiamas savaime.

Dėl netaisyklingo sukandimo, išlikusio čiulpimo reflekso ar kitų priežasčių, kai kurie vaikai taria šiuos garsus iškišę liežuvio galiuką tarp priekinių dantų, išpučia orą pro liežuvio šonus ir pan. Minėtais atvejais garsų tarimas įgyja neįprastą skambėjimą, jie tampa duslesni, matyti netaisyklinga liežuvio padėtis.

KAIP PADĖTI VAIKUI NAMUOSE IŠMOKTI TAISYKLINGAI TARTI GARSUS?

1 etapas. Izoliuoto garso tarimas
Iš pradžių su vaiku aptarkite (geriausia prieš veidrodį) lūpų ir liežuvio padėtį tariant mokomą garsą. Pavyzdžiui, „Pažiūrėkime, ką daro mūsų lūpos ir liežuvis, kai tariame garsą š. Matai, lūpos „piktos“, aš jas „suraukiu“ ir atkišu į priekį. Liežuvis slepiasi burnoje, už viršutinių dantų. Pamėginkime kartu ištarti š–š–š. Dabar priglauskime delniuką prie burnos. Jauti, kokia šilta oro srovė eina, kai tariame šššš.
2 etapas. Garso tarimas skiemenyse
Įveikus 1 etapą, galite pereiti prie skiemenų mokymosi. Galima žaisti su dėlione, kiekvienai detalei suteikiant vis kitokį vardą: ša, šo, šu, šė, ši, aš, oš,. statyti kaladėlių ar lego bokštus, tariant po vieną skiemenį ir t. t.
3 etapas. Garso tarimas žodžiuose
Kai vaikas visiškai taisyklingai pakartoja įvairius skiemenis, galima pereiti prie žodžių mokymosi. Tardami žodžius pabrėžkite mokomą garsą (šššala, šššoka, šššukuoja).
4 etapas. Garso įtvirtinimas rišlioje kalboje
Sėkmingai įveikę žodžių mokymąsi, mėginkite sugalvoti sakinių, pasakojimų, eilėraščių su šiuo garsu ir tik tada kontroliuokite garso tarimą vaiko kalboje. Kartu su vaiku sugalvokite, kaip jam priminsite naujo garso tarimą. Kai kuriems vaikams padeda prisegti ženkliukai su nupiešta raide š, kitiems lengviau išmokti, kai mama ar tėtis taisyklingai pakartoja jų ištartus žodžius.

BŪKITE KANTRŪS IR NUOSEKLŪS
Išmokti tarti naują garsą – nelengva užduotis, todėl nenusiminkite, jei jums nepasisekė taip greitai, kaip jūs norėjote. Būkite kantrūs ir nuoseklūs.

Logopedinės pagalbos centro svetainėje http://logopedaslpc.lt pateikiama kalbinė medžiaga, kuria galima pasinaudoti mokantis tarti s, š, l, r, k, g, p, b garsus namuose.
ĮTAMPOS MAŽINIMAS
GALITE PADĖTI SAU
  • Patiriama įtampa - tai fizinė ir psichinė organizmo reakcija į slegiančias situacija, keliančias grėsmę individo gerovei ir sveikatai. Šios būsenos metu patiriame ne tik stiprias (neigiamas) emocijas, organizme vyksta ir fiziologiniai pokyčiai, kurie ilgainiui gali sutrikdyti sveikatą.
ATPAŽINKITE ĮTAMPĄ
  • Jausmai - susijaudinimas, nekantrumas, sudirgimas, neviltis, pasimetimas, bejėgiškumas, įniršis,...
  • Fiziniai pojūčiai - padažnėjęs širdies plakimas, sutrikęs kvėpavimas, įsitempę raumenys, virpančios rankos, skausmai, padidėjęs prakaitavimas,...
  • Mintys - „Aš nevykėlis“, „Man taip nesiseka“, „Noriu viską mesti“, „Niekas man nepadeda“,...
  • Elgesys, veiksmai - skubūs ir neapgalvoti veiksmai, polinkis į radikalumą, garsumą, agresyvumą, prievartą, emocingas skundimasis, gailestis sau,...
KAIP VALDYTI ĮTAMPĄ
  • Žinoti, kokios situacijos jums kelia įtampą
  • Žinoti, kaip jūs reaguojate tokioje situacijoje
  • Atskirti, kurios iš jūsų reakcijų yra ne konstruktyvios, keliančios dar didesnį susijaudinimą
  • kokios mintys kyla įtampos metu, atpažinti tų minčių iracionalumą ir ilgainiui išmokti jas pakeisti racionaliomis
  • Mokėti atpalaiduoti raumenis, sureguliuoti kvėpavimą

10 ĮTAMPOS MAŽINIMO BŪDŲ
  1. Atraskite jums tinkamiausią aktyvią veiklą (mankštinkitės ir sportuokite)
  2. Mokykitės emociškai atsitraukti, atpalaiduoti raumenis, panirti į ramybės būseną
  3. Stenkitės susikurti kuo jaukesnę ir sau mielesnę darbo aplinką
  4. Raskite patikimą žmogų, su kuriuo galėtumėte atvirai pasikalbėti
  5. Rūpinkitės tinkama mityba
  6. Prisiminkite savo senus pomėgius arba atraskite naujų
  7. Skirkite laiko kokybiškam poilsiui
  8. Ugdykite pozityvumą
  9. Pastebėkite kasdienius mažus gyvenimo stebuklus darbo rutinoje ir už jos ribų
  10. Dar labiau pamilkite ir mylėkite save

IŠBANDYKITE RELAKSACIJAS
  • Progresyvus raumenų atpalaidavimas
  • Vizualinė relaksacija
  • Gili kvėpavimo relaksacija
  • Autogeninė treniruotė
  • Norėdami išmokti relaksacijos būdų, konsultuokitės su specialistais arba ieškokite informacijos internete.
ĮVAIRIAPUSĮ RAIDOS SUTRIKIMĄ TURINČIŲ MOKINIŲ UGDYMAS(IS) NUOTOLINIU BŪDU. REKOMENDACIJOS TĖVAMS (GLOBĖJAMS)
DARBO APLINKOS PARUOŠIMAS NAMUOSE
  • Aiškiai pažymėkite darbo vietą ar jai skirtą zoną. Tam galite panaudoti lentynas, baldus ar kitus namuose esančius daiktus. Ant grindų limpančios juostos pagalba priklijuokite ribas, žyminčias darbo vietą. Mokiniui turi būti aišku, kur prasideda ir baigiasi mokymuisi skirta vieta.
  • Mokymosi aplinkoje neturėtų būti dėmesį blaškančių daiktų, garsų, kvapų.
  • Darbui skirtame kambaryje visus daiktus sudėkite tvarkingai, o užsiėmimui nereikalingas priemones patalpinkite uždarose spintelėse.
  • Langus galite pridengti užuolaidomis, kad veiklos už lango neblaškytų dėmesio;
  • Parinkite vaikui tinkamą apšvietimą.
  • Darbui kompiuteriu galite parūpinti ausines. Tai padėtų susikaupti ir apsaugotų nuo pašalinių garsų.
  • Suderinę su klasės mokytojais, sudarykite kiekvienos darbo dienos tvarkaraštį. Jį pakabinkite matomoje vietoje. Jame pažymėkite ne tik pamokų ir pertraukų laiką, bet nurodykite ir kitas veiklas (žaidimui, kambario tvarkymui, pietums skirtą laiką ir pan.).
  • Tvarkaraštį sudarykite iš lengvai suprantamų paveikslėlių, o gerai skaitantiems vaikams – užrašykite žodžiais. Aptarkite su vaiku, kaip naudotis tvarkaraščiu – tai padės jam suprasti, kiek, kada ir kokių darbų reikės atlikti. Dirbdamas vaikas galės matyti, kurie darbai jau atlikti ir kiek jų dar liko.
UŽDUOČIŲ PATEIKIMAS VAIKUI
  • Užduotis pateikite nuosekliai, po vieną, ramiu ir tvirtu balsu. Venkite įtampos, pasistenkite išlikti ramūs visą užduočių atlikimo laiką. Pabaigę užduotį, paskatinkite vaiką (pagirkite, apdovanokite), tik po to pateikite kitą užduotį.
  • Užtikrinkite, kad dirbdamas vaikas turėtų tik tuo metu atliekamai užduočiai reikalingas priemones ir atraminę medžiagą (pvz., daugybos, matų lentelę, liniuotę ir pan.), nuimkite nuo stalo tai, kas nebūtina ar bus reikalinga vėliau.
  • Naudokite smėlio laikrodį, laikmatį, chronometrą, kad išvengtumėte laiko „tempimo“. Kai kuriems vaikams laiko ribojimas padeda geriau susikaupti.
  • Numatykite pertraukas, leiskite pailsėti, po visų užduočių atlikimo pasiūlykite vaikui mėgstamą veiklą.
Rankdarbių paroda „Laiko tėkmėje...“
Zarasų švietimo pagalbos tarnybos salėje duris atvėrė rankdarbių paroda, kurios autorė Alvyda Jūratė Žakevičienė. Jūratė gimusi Debeikių parapijoje Anykščių rajone, gausioje, mėgstančioje meną ir poeziją, Biliūnų šeimoje. Vaikystė nelepino, dalis jos prabėgo tremtyje, Irkutsko srityje. Nuo mažens, turėdama laiko Jūratė mėgo kurti. Matant močiutės austas lovatieses, mamos vertus sodus ar siuvinėtus darbelius, pačiai magėjo viską išbandyti.
Jūratė kuria kompozicijas iš augalų, dėlioja odinių gėlių paveikslus, siuvinėja. Kaip sako pati Jūratė, nors ir nebaigusi jokių dailės mokslų, bet jai patinka tapyti aliejiniais dažais. Jos paveiksluose atgimsta tėviškės sodybos, gamtos vaizdai. Kūryba, anot Jūratės, tai malonus laisvalaikio praleidimas ir sielos atgaiva. Ji yra surengusi parodas Visagine, Zarasų krašto muziejuje.

Jūratės rankdarbių paroda veiks iki kovo 15 dienos. Kviečiame apsilankyti.
Vyko konkursas „Lietuvos istorijos žinovas“

Vasario 12 dieną, Zarasų švietimo pagalbos tarnyboje vyko nacionalinio konkurso „Lietuvos istorijos žinovas“ pirmasis etapas.
Konkursą organizuoja Lietuvos istorijos mokytojų asociacija. Konkurso tikslas – prasmingai paminėti Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą, skatinti kiekvieną Lietuvos pilietį nuolat domėtis Lietuvos istorija, stiprinti tapatumo ir pasididžiavimo jausmą savo valstybe.
Taip pat siekiama ugdyti visuomenės bendruomeniškumą, puoselėti savo krašto tradicijų išugdytas dvasines vertybes, skatinti užsienyje gyvenančius lietuvius drauge prasmingai paminėti šią dieną.
Svarbiausia konkurso idėja yra ne tiek patikrinti Lietuvos istorijos žinias, kiek praturtinti visuomenę naujais faktais, idėjomis, kurios yra užduoties klausimų formuluotėse bei paskatinti Lietuvos valstybės šventes švęsti kitaip.
Meninio skaitymo konkursas

Sausio 30 dieną Zarasų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos salėje susirinko meninio žodžio mylėtojai. Čia vyko Lietuvos mokinių meninio skaitymo konkurso rajoninis etapas. Į jį atvyko 15 mokyklinio etapo nugalėtojų iš Dusetų Kazimiero Būgos, Antazavės Juozo Gruodžio, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijų; Zarasų profesinės mokyklos; Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos.
Konkursas prasidėjo daina pagal poetės E. Mezginaitės žodžius, kurią atliko Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos gimnazistės Gilmė Dainytė ir Diana Boriak. Renginį vedė jų bendraklasiai Rėja Šatrovaitė ir Dominykas Černovas.
Atvykusius pasveikino ir sėkmės palinkėjo Zarasų švietimo pagalbos tarnybos direktorė Gintarė Laurikėnienė.
Linksmu ir nuotaikingu eilėraščiu susirinkusius pasveikino konkurso viešnia, rajono pradinių klasių mokinių meninio skaitymo konkurso „Žodi, suskambėk“ pirmosios vietos laimėtoja Gertrūda Turlovič iš Antazavės Juozo Gruodžio gimnazijos.
„Laisvalaikio spalvos“

Zarasų švietimo pagalbos tarnyboje eksponuojama Irenos Koverienės rankdarbių paroda „Laisvalaikio spalvos“.
Štai ką apie savo kūryba sako pati autorė:
„Pirmą kartą vąšelį į rankas paėmiau būdama septynerių metų. Labai patiko kaimynės nertos servetėlės. Jos lyg saulytės pasirodė man, tokios mielos. Taip pradėjau nerti ir aš.
Mūsų šeimoje visi mėgo megzti virbalais. Mama gražiai mezgė įvairius raštus iš spalvotų siūlų. Tėvelis mane išmokė megzti kojines. Mokykloje, darbų pamokose, taip pat nėrėme vąšeliu, mezgėme virbalais, siuvinėjome. Visa tai mano gyvenime labai pravertė. Aš tuo labai domėjausi. Gimus dukrai, ją puošiau megztais rūbeliais. Mezgiau šalikus. kojines, megztukus, kepures. Raštus susirasdavau žurnaluose, keitėmės su kitomis moterimis, kurios taip pat megzdavo. Dalį raštų sukurdavau pati. Parodoje nertos ir virbalais megztos servetėlės. Jų pavyzdžius susiradau žurnaluose, mezgimo knygose.
Rankdarbių paroda „Snaigių sūkuryje“

„Išsiuvinėk man, mama, trumpą
minutės laiką šurmuly,
tiek, kiek pavasaris užtrunka,
kur liekam vaiko dalimi“. /Dalia Petkevičienė/

Gruodžio 16 dieną Zarasų švietimo pagalbos tarnyboje snigo dailiausiom snaigėm, baltais angeliukais, nėriniuotais megztukais...
Čia duris atvėrė Jūratės Jatkūnaitės rankdarbių paroda „Snaigių sūkuryje“.
Likimas nepagailėjo išbandymų Jūratei ir jos tėveliams. Sunki liga vaikystėje gal ir neleido Jūratei būti aktyviai ir judriai, bet nuolatinis tėvelių palaikymas, močiutės pamokymai, padėjo atrasti rankdarbių pasaulį. Ir taip stipriai įtraukė, kad iki šiol Jūratė kuria nuostabius darbelius.
Šioje parodoje eksponuojame tik dalis maža darbų. Daugelis jų iškeliauja kaip dovanos ar padėkos.
Konkursas „Žodi, suskambėk“
Tradicinis Zarasų rajono pradinių klasių mokinių meninio skaitymo konkursas „Žodi, suskambėk“ vėl sukvietė dalyvius į erdvias Zarasų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos patalpas.
Čia susirinko trylika ketvirtokų, kurie įveikė mokyklinius konkurso etapus. Svečio teisėmis konkurse jėgas išbandė penki trečiokai. Šie skaitovai atvyko iš Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos, Dusetų Kazimiero Būgos ir Antazavės Juozo Gruodžio gimnazijų, Salako pagrindinės mokyklos.
Susirinkusius pasveikino Zarasų švietimo pagalbos tarnybos direktorė Gintarė Laurikėnienė. Ji pasidžiaugė dalyviais, pristatė vertinimo komisiją bei konkurso rėmėjus. Džiaugiamės, kad kiekvienais metais Lietuvos Respublikos seimo narys Algimantas Dumbrava įsteigia paskatinimo dovanėles visiems konkurso dalyviams.
Konkursą pradėjo Respublikinio skaitovų konkurso Maironio muziejuje Kaune finalininkė Justė Sipavičiūtė ir laureatė Neda Novičenko, meninio žodžio raiška paskatinusios visus dalyvius drąsiai pristatyti savo pasirinktus kūrinius.